13 Mayıs 2013 Pazartesi

William Chandler Bagley Kimdir Hakkında

William Chandler Bagley Hayatı, William Chandler Bagley Kimdir


Bagley, William Chandler (d. 15 Mart 1874, Detroit – ö. 1 Temmuz 1946, New York. ABD), özselcilik olarak bilinen akı­mın önde gelenlerinden eğitimci, yazar ve yayımcı. 19. yüzyılın sonlarında ortaya çı­kan ilerici eğitim hareketinin birçok uygula­masına karşı çıkmıştır.


Lisans diplomasını 1895′te East Lansing’ deki Michigan Eyaleti Tarım Yüksekoku­lumdan (bugün Michigan Eyalet Üniversi­tesi) aldı. Chicago Üniversitesi ile Wiscon­sin Üniversitesi’nde (Madison) lisansüstü öğrenim gördükten sonra, 1900′de New York’taki Cornell Üniversitesi’nden psiko­loji ve eğitim doktorası aldı. Eğitim alanın­daki geniş deneyimleri arasında, Michigan’ da bir köy okulunda öğretmenlik, değişik kentlerin özel okullarında yöneticilik, Ür- bana-Champaign’deki Illinois Üniversitesi (1908-17) ile Columbia Üniversitesi’nde (1917-40) eğitim profesörlüğü sayılabilir.


Bagley, eğitimcilik yaşamı boyunca, öğret­men eğitimini geliştirerek halk eğitimini yükseltme ilkesine bağlı kaldı. Yenilikçi eğitimin yandaşlarına karşı çıkarak, gele­neksel ders konularına ağırlık veren Avrupa müfredat yaklaşımını savunan bir grup mes­lekten eğitimcinin oluşturduğu özselcilik akımının önde gelen sözcüsü oldu. Eğitim­de fırsat eşitliğini ısrarla savundu, zekâ testi sonuçlarına bakarak eğitim olanakları­nın kısıtlanmasına şiddetle karşı çık­tı. Radyonun bir eğitim aracı olarak kulla­nılmasında deneyleri oldu. Çok sayıda yapı­tı arasında, Charles A. Beard ile birlikte yazdığı The History of the American People (1918; Amerikan Halkının Tarihi) ve Our Old World Background (1922; Eski dünya’ dan Devraldığımız Miras) ile Beard ve Roy F. Nichols ile birlikte kaleme aldığı Ameri­ca, Yesterday and Today’in (1938; Ameri­ka, Dün ve Bugün) yanı sıra Craftsmanship in Teaching (1911; Ustalıklı Öğretim), School Discipline (1914; Okul Disiplini), Determinism in Education (1925; Eğitimde Belirlenimcilik), Education, Crime and Social Progress (1931; Eğitim, Suç ve Toplumsal İlerleme), Education and Emergent Man (1934; Eğitim ve Yeni İnsan) ve A Century of the Universal School (1937; Evrensel Ökulun Yüzyılı) sayılabilir. Bagley, ayrıca eğitimle ilgili birçok dergi yayımlamıştır.



William Chandler Bagley Kimdir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder